Mercedes-Benz

Bezpečnost

Jízda na elektrický pohon s bezpečností na úrovni Mercedes-Benz

Asistenční systémy modelu EQC ukazují cestu k autonomní jízdě.

Asistenční systémy nejnovější generace umí varovat v závislosti na situaci, podpořit řidiče a dokonce automaticky reagovat. Například pro udržení odstupu, rychlosti nebo jízdního pruhu. A tím výrazně ulehčují práci řidiči.

Vydejte se na cestu k autonomní jízdě: nejmodernější systémy Vám poskytnou podporu podle situace při regulaci rychlosti, řízení, změně jízdního pruhu, ale i při kolizi. Riziko nehody se snižuje – cestující a účastníci silničního provozu jsou účinně chráněni. Do svého cíle tak dorazíte bezpečně a bez stresu.

Exkluzivní součásti, resp. funkce, které jsou dostupné pouze se sadou jízdních asistentů, jsou označeny hvězdičkou (*):

Aktivní adaptivní tempomat Distance Pilot DISTRONIC (233)

- Aktivní asistent rychlostního omezení* (546)
- Rozšířené automatické opětovné rozjetí na dálnicích*
- Přizpůsobení rychlosti trase s funkcí rozpoznání konce kolony*

Aktivní asistent řízení*

- Aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu*
- Aktivní asistent nouzového zastavení s funkcí SOS*
- Funkce záchranářské uličky*

Aktivní brzdový asistent 

Aktivní brzdový asistent 

- Funkce odbočování a křížení*
- Funkce nouzového brzdění na konci kolony*

Aktivní brzdový asistent Vám může pomoci zamezit srážkám s vpředu jedoucími nebo stojícími vozidly a také nehodám s pohybujícími se chodci a cyklisty. Za tím účelem nabízí kromě varovné funkce odstupu a varování před nárazem zejména podporu při brzdění – až po nezávislé nouzové brzdění.

Asistent řízení s funkcí vyhýbacího manévru*

Aktivní asistent jízdy v pruzích

Aktivní asistent jízdy v pruzích (238)

Vrátí Vás zpět do pruhu: pokud neúmyslně přejedete značení vozovky, může Vás aktivní asistent jízdy v pruzích upozornit vibracemi volantu. Systém může dále aktivně zasahovat v nebezpečných situacích vlastním brzděním a navrátit Vás zpět do Vašeho jízdního pruhu.

Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu

Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu* (237)

- Funkce varování při vystupování

Asistent sledování mrtvého úhlu za Vás pozorně sleduje situaci – zejména pokud aktivujete směrové světlo. Systém Vás tak může opticky a akusticky varovat před boční srážkou s ostatními účastníky provozu v mrtvém úhlu. Systém zůstane ostražitý i po jízdě a upozorní Vás, pokud otvíráte dveře v nesprávném okamžiku.

Upozornění na chodce v oblastech vyznačených příčnými čarami na vozovce*

RE-SAFE® PLUS* 

Systém PRE-SAFE® pro Vás využívá čas před hrozící nehodou. Řada opatření přitom může snížit vznikající zatížení. Inovativní zvuk vydávaný systémem PRE-SAFE® vytváří v reproduktorech šum a vyvolává ochranný reflex: Váš sluch přestává na krátkou dobu vnímat a chrání se tak před škodlivými hlasitými zvuky nárazu.

Aktivní asistent rychlostního omezení

Aktivní asistent rychlostního omezení

Aktivní asistent rychlostního omezení Vám pomůže dodržovat rychlostní omezení také v nepřehledných situacích. Kamera rozpozná rychlostní omezení, které automaticky převezme aktivní adaptivní tempomat Distance Pilot DISTRONIC a nastaví ho jako požadovanou rychlost – pro vyšší bezpečnost a komfort jízdy.

Asistent dopravního značení

Asistent dopravního značení

Stará se o Vaši orientaci: asistent dopravního značení může díky inteligentnímu propojení údajů z kamery a mapy nejenom rozpoznávat omezení rychlosti, zákazu předjíždění a jejich ukončení. Zobrazuje i zákazy vjezdu a varuje Vás před vjezdem z nesprávného směru.

Lepší výhled a fascinující pohledy.

Inovativní technologie LED a inteligentní řízení dálkových světel přemění den v noc a nové EQ v ještě bezpečnějšího průvodce.

Světlomety MULTIBEAM LED

Světlomety MULTIBEAM LED

Pro Váš perfektní výhled: adaptivní světlomety MULTIBEAM LED reagují pomocí jednotlivě ovladatelných LED rychle na dopravní situaci. Částečně zakrytá dálková světla se vyhnou ostatním účastníkům silničního provozu a neoslňují je. Také odbočovací světla a adaptivní světlomety optimálně osvětlují zorné pole a Vy můžete rychleji rozpoznat nebezpečí.

Asistent adaptivních dálkových světel Plus

Asistent adaptivních dálkových světel Plus

Jezděte s trvale zapnutými dálkovými světly. Ta z noci udělají téměř den a usnadní Vám řízení. Vidět do dálky, ale neoslňovat ostatní účastníky silničního provozu – tímto heslem se řídí asistent adaptivních dálkových světel Plus. Tento inteligentní systém prostřednictvím LED světel vynechá vozidla v protisměru a vpředu jedoucí vozidla: nemusíte neustále sami přepínat na potkávací světla.

Jede na elektřinu, parkuje automaticky.

Sady pro parkování dostupné za příplatek podporují řidiče pomocí snímačů a kamer při vyhledávání parkovacího místa a také při parkování a vyjíždění z parkovacího místa.

Aktivní parkovací asistent se systémem PARKTRONIC

Proměňte stres z užších parkovacích míst v suverénní klid. Aktivní parkovací asistent se systémem PARKTRONIC nejen vyhledává vhodná parkovací místa – také Vás podpoří při parkování a výjezdu z parkovacího místa. Přitom Vám asistuje při řízení, přidávání plynu, brzdění a změně převodového stupně.

systémem PARKTRONIC

Sada pro parkování s kamerou 360°

Optimální parkovací služba ve vozidle. Aktivní parkovací asistent s kamerou 360° Vám usnadní jak vyhledání parkovacího místa, tak i zaparkování a výjezd z parkovacího místa. Přitom si můžete vybrat: díky širokému výhledu suverénně zaparkujete sami nebo si necháte bez stresu zaparkovat.

Pokud se rozhodnete pro asistované zaparkování, pomůže Vám aktivní parkovací asistent se zaparkováním na vybrané parkovací místo. Tento systém Vám může být nápomocný při různých úkonech souvisejících s parkováním – počínaje signalizací změny směru jízdy až po řízení. Vozidla s automatickou převodovkou za Vás mohou v rámci hranic systému převzít dokonce přidávání plynu, brzdění i změnu převodového stupně. Totéž platí i pro následný výjezd z parkovacího místa – pokud jste předtím zaparkovali pomocí tohoto systému.

Pokud byste chtěli zaparkovat a vyjet z parkovacího místa sami, využijte výhled zpětné kamery pro couvání a tří dalších kamer. Na media displeji tak budete vidět okolí před Vaším vozidlem, vedle něho i za ním. Záběr kamery bude přitom doplněn o srozumitelné naváděcí linie podle úhlu natočení řízeného kola. Propojení všech pohledů z kamer umožňuje virtuální zobrazení z ptačí perspektivy. Takto dokážete s přehledem zvládnout i užší nebo nepřehledná parkovací místa.

Sada pro parkování se zpětnou kamerou pro couvání

S touto sadou máte na výběr: můžete zaparkovat sami – nebo si vozidlo bez stresu nechat zaparkovat. Praktická podpora začíná již při vyhledávání a výběru parkovacího místa. Jakmile je parkovací místo rozpoznáno, můžete díky zpětné kameře pro couvání suverénně manévrovat, nebo se při parkování a vyjíždění z parkovacího místa nechat podpořit aktivním parkovacím asistentem.

Tento asistent dostupný v příplatkové výbavě Vám poskytne podporu v různých situacích: systém aktivuje směrová světla, řídí, zrychluje a brzdí – také změna převodových stupňů probíhá automaticky.

Pokud si naopak ponecháte řízení ve svých rukou, je zpětná kamera pro couvání Vaším nejdůležitějším pomocným prostředkem. Na media displeji se tak zobrazí okolí za vozidlem a při jízdě vzad je doplněno o intuitivně srozumitelné naváděcí křivky podle úhlu natočení řízeného kola. Díky různým náhledům se v zorném poli objeví neviditelné překážky a obrubníky. I na nepřehledných parkovacích místech tak můžete řídit s dobrým pocitem. Obraz kamery Vám navíc usnadní ovládání a připojení přívěsu.

Pohon všech kol
Vychutnejte si elektromobilitu za každého počasí.

Silný, plně variabilní pohon všech kol 4MATIC realizuje požadavky výkonných elektromotorů. Systém zlepšuje trakci a jízdní stabilitu zejména na nekvalitních vozovkách: skutečné plus v oblasti bezpečnosti za mokra, sněhu a náledí. 4MATIC navíc představuje technologický základ pro Vaši radost z dynamické jízdy.

4MATIC plynule rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravu – od 0 až po 100 procent. Neboť oba elektromotory mohou být řízeny nezávisle na sobě. Při ztrátě trakce u jedné nápravy je proto k dispozici více točivého momentu na druhé nápravě. Účinek je stejný jako u konvenčního vozidla s pohonem všech kol s mezinápravovou uzávěrkou diferenciálu.

Pohon všech kol