Mercedes-Benz

4MATIC

Součástí systému 4MATIC je centrální diferenciál s planetovým převodem. Klíčovou vlastností pohonu 4MATIC je absence běžných uzávěrek diferenciálu.

Namísto toho se kola, která se protáčejí, přibrzdí. Tím se na kola s vyšší adhezí přenese více točivého momentu. Díky těmto rychlým, samočinným brzdovým impulzům je možné dosáhnout stejného účinku jako se třemi uzávěrkami diferenciálu.
Systém aplikuje automatické brzdové impulzy, které zlepšují trakci při rozjezdu na kluzkých površích a zvyšují stabilitu při kritických manévrech, a to podle snímaných údajů o rychlosti jednotlivých kol, úhlu natočení volantu, smyku a bočního zrychlení.

Srdcem systému 4MATIC je jednostupňová rozdělovací převodovka (dvoustupňová u třídy GL) s otevřeným centrálním diferenciálem, který přerozděluje točivý moment mezi nápravami. Je napojena přímo na samočinnou převodovku a společně s motorem, měničem točivého momentu a diferenciálem přední nápravy tvoří kompletní pohonnou jednotku.

Pohony všech kol bývají spojovány s horským terénem a těžkými vozy typu SUV. Pohon všech kol však zajišťuje dynamičtější, pohodlnější a bezpečnější jízdu i u osobních vozů na běžných silnicích. Konkrétním příkladem je 4MATIC, permanentní pohon všech kol od Mercedes-Benz. Vždy zaručuje optimální trakci – díky dokonalé koordinaci jednotlivých kol.