Slavné modely
2003: Mercedes-Benz SLR McLaren

Pět dekád po rekordním vítězství pilota Stirlinga Mosse s vozem Mercedes-Benz 300 SLR v závodě Mille Miglia Mercedes-Benz v partnerství s McLaren představil duchovního nástupce. Mercedes-Benz SLR McLaren je opravdovým Stříbrným šípem 21. století. Se svým retro designem inspirovaným letectvím je k nepřehlédnutí. A s pětilitrovým V8 motorem s výkonem přes 600 koní k nedostihnutí.
Válce: V8
Objem: 5,4 litry
Výkon: 617 koní při 6500 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 334 km/h
Výroba: 2003-2010
1982: Mercedes-Benz 190 E

Předchůdcem třídy C byla série W201 z roku 1982. Kompaktní sedan střední třídy přinesl lehkou a aerodynamickou konstrukci zařučující ekonomický provoz. Pevnost karoserie a bezpečnostní prvky jako airbag byly převzaty s třídy S. Nezávislá multilink zadní náprava poskytovala nevídaný komfort. Čtyřválce 190 E se prodalo přes 600 tisíc kusů. Vrcholem byla šestiválcová sportovní verze 190 E, včetně legendárního modelu E 2.5-16 Evolution II.
Válců: 4
Objem: 2 litry
Výkon: 122 koní při 5100 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 225 km/h
Výroba: 1982-1993
Produkce: 638 180 kusů
1981: Mercedes-Benz 500 SEC

Nadčasová elegance je tradičním znakem třídy S. Pětilitrový V8 model 500 SEC byl vrcholným představitelem luxusních kupé, opravdový grand touring automobil s harmonickým designem a pokročilou bezpečnostní a komfortní výbavou. Velká třícípá hvězda Mercedes v masce se stala poznávacím znakem všech kupé tříd S.
Válce: V8
Objem: 5 litrů
Výkon: 231 koní při 4700 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 225 km/h
Výroba: 1981-1991
Produkce: 30 184 kusů
1979: Mercedes-Benz 280 GE

Terénní vůz třídy G je žijící legenda. Vyvinut ve spolupráci s Steyr-Daimler-Puch a představen v roce 1979 jako Geländewagen, terénní vůz, doslova přespolní automobil. Díky bezkompromisním technologiím pro překonání náročného terénu se stal ikonou a vznikly stovky odvozených verzí, včetně armádních speciálů, kabrioletů, prodloužených modelů, über-luxusních přestaveb či unikátů jako je Papamobil Jana Pavla II. z roku 1980. Současná generace se vyrábí od roku 1991 a obsahuje také modely AMG a šestikolovou variantu.
Válců: 6
Objem: 2,7 litru
Výkon: 156 koní při 5200 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 158 km/h
Výroba: 1979-1991
Produkce: 9945 kusů
1979: Mercedes-Benz 300 SEL

Druhá generace třídy S, W126, byla představena v roce 1979. Honosila si titulem s prvním opravdu bezpečným autem, kdy byly pasažéři chráněny i v případě asymetrických předních nárazů v rychlosti 55 km/h. Technologickým prvenstvím bylo také zabudování prvního airbagu, tedy nafukovacího vaku chránícího pasažéry před zraněním při kolizi. Model 380 SEL byl prodloužen o výrazných 14 cm.
Válce: V8
Objem: 3,8 litru
Výkon: 218 koní při 5000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 215 km/h
Výroba: 1979-1985
Produkce: 27 014 kusů
1978: Mercedes-Benz 300 TD

Komfortní, bezpečné a všestrané auto pro zábavu, rodinu i komerční užití, to byl kombi model sére W123. Označení TD znamená T pro Touring jako kombi a D pro použití dieselového agregátu. Kombi z roku 1978 bylo vůbec prvním masově produkovaným modelem Mercedes-Benz s tímto typem karoserie. Nová verze 300 TD z roku 1980 obsahovala turbodiesel s prvním turbem poháněným výfukem.
Válců: 5
Objem: 3 litry
Výkon: 80 koní při 4000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 148 km/h
Výroba: 1977-1986
Produkce: 36 874 kusů
1976: Mercedes-Benz 240 D

Obrovského úspěchu se dostalo série W123, nástupce W114/W115. Za deset let produkce se prodalo 2,7 milionu vozů. Model vyšší střední třídy kromě sedanu nabízel i kupé a kombi varianty. Široká byla i paleta motorů. Dieselové verze 240 D se nakonec prodalo 450 tisíc kusů.
Válců: 4
Objem: 2,4 litru
Výkon: 65 koní při 4200 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 138 km/h
Výroba: 1975-1985
Produkce: 450 000 kusů
1973: Mercedes-Benz 450 SEL

Série W116 byla první třídou S, Sonderklasse - speciální třídou. Model SE byl představen v roce 1972 a prodloužený SEL následoval o rok později. Luxusní komfortní prvky byly samozřejmostí, stejně jako nejnovější bezpečnostní technologie. V roce 1978 přišel Mercedes-Benz se systémem protiblokování kol při brždění, ABS.
Válce: V8
Objem: 4,5 litru
Výkon: 225 koní při 5000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 210 km/h
Výroba: 1972-1980
Produkce: 59 578 kusů
1971: Mercedes-Benz 350 SL

Sportovnost, komfort a inovativní bezpečnost jsou charakteristickými znaky roadsteru 350 SL z roku 1971. Dvojmístný otevřený vůz byl k mání s odnímatelnou pevnou střechou nebo skládací látkovou střechou. Poprvé byl u něj použita nárazuodolná palivová nádrž nad zadní nápravou, volant s větším polstrovanou střední částí a bezpečnostní zámky dveří, které eliminovaly jejich otevření v případě nehody.
Válce: V8
Objem: 3,5 litru
Výkon: 200 koní při 5800 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 210 km/h
Výroba: 1971-1980
Produkce: 15 304 kusů
1968: Mercedes-Benz 220 D Stroke Eight

Řada W114/W115 představená v roce 1968 se stala první rodinou modelů Mercedes-Benz, které se prodal jeden milion kusů. S označením /8 podle roku představení se vozy vyšší střední třídy přezdívaly Stroke Eight/Strich Acht. W114 používal šestiválce, W115 čtyřválce, a kromě sedanů byla k dispozici i verze kupé a prodloužená limuzína. Model 220 D se stal vůbec nejprodávanějším díky použitý usporného dieselu.
Válců: 4
Objem: 2,2 litru
Výkon: 60 koní při 2400 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 135 km/h
Výroba: 1968-1973
Produkce: 345 376 kusů
1963: Mercedes-Benz 230 SL Pagoda

V roce 1963 představil Mercedes-Benz nástupce modelů 300 SL a 190 SL - 230 SL. Přezdívku "Pagoda" si zasloužil díky odnímatelné pevné střeše. U roadsteru byla použita moderní bezpečná karoserie s nárazovými zónami jako u vůbec prvního sportovního auta.
Válců: 6
Objem: 2,3 litru
Výkon: 150 koní při 5500 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 200 km/h
Výroba: 1963-1967
Produkce: 19 831 kusů
1963: Mercedes-Benz 600

Představitelem největšího luxusu se stal model Mercedes-Benz 600. Dlouhou limuzínu poháněl motor V8, který koráb rozjel až na 200 km/h. Standardem bylo hydraulické nastavování sedadel, oken a dveří. Řidič a pasažéři si dále mohli vychutnat vzduchový podvozek, řízení s posilovačem a elektrické topení a ventilaci. Prodloužená verze Pullmann měřila přes 6 metrů a vroce 1964 stála 63 tisíc marek.
Válce: V8
Objem: 6,3 litru
Výkon: 250 koní při 4000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 205 km/h
Výroba: 1964-1981
1959: Mercedes-Benz 220 SE Heckflosse

Mercedes-Benz 220 SE série W111 přinesl důležité prvky pasivní bezpečnosti. Revolučním krokem k větší ochraně pasazéřů byla třísekční karoserie s vysoce pevným skeletem okolo interiéru a deformační zóny vepředu i v zadu. V případě nárazu síly dopadu směřovaly mimo pasažéry. Svou přezdívku Heckflosse dostal pro design zadních partií obsahující "ploutvičky".
Válců: 6
Objem: 2,2 litru
Výkon: 120 koní při 5000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 165 km/h
Výroba: 1959-1965
1954: Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Americký importér Mercedes-Benz navrhl automobilce, aby začala vyrábět civilní verzi svého závodního podel 300 SL. Výsledkem je jedno z nejlegendárnějších sportovních aut století a designový ikona. Roadster 300 SL se proslavil také pod jménem "Gullwing", označením svých nahoru výklopných dveří ukotvených na střeše. 300 SL poháněl první sériově vyráběný motor s přímým vstřikováním. Šestiválec dával 215 koní a vůz rozjel až na 250 km/h.
Válců: 6
Objem: 3 litry
Výkon: 215 koní při 5800 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 250 km/h
Výroba: 1954-1957
Produkce: 1400 kusů
1953: Mercedes-Benz 180 Ponton

Sedany se samonosnou karoserií v pontonovém designu ovlivnily evropský vzhled aut padesátých let. Nové technologie skloubily bezpečnou konstrukci s vysokými nároky na estetiku a zároveň nadstandardní vnitřní prostor. Jako vůz pro vyšší střední třídu se 180 Ponton stal předchůdcem dnešní třídy E.
Válců: 4
Objem: 1,7 litrů
Výkon: 52 koní při 4000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 126 km/h
Výroba: 1953-1957
Produkce: 71 973 kusů
1936: Mercedes-Benz 170 V

Nejúspěšnějším meziválečným vozem Mercedes-Benz se stal model 170 V. Prodalo se ho na 72 tisíc kusů. Písmeno "V" v názvu značí umístění motoru vepředu. Jednalo se o spolehlivý čtyřválec a i přes zacílení na nižší vrstvu nabízel dostatek výkonu.
Válců: 4
Objem: 1,7 litrů
Výkon: 38 koní při 3400 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 108 km/h
Výroba: 1936-1942
Produkce: 71 973 kusů
1936: Mercedes-Benz 260 D

V roce 1936 byl poprvé pro masově produkovaný vůz použit dieselový motor. Po vyzkoušení v nákladních vozech se ho Mercedes-Benz rozhodl použít pro model 260 D. Čtyřválcový agregát zaujal svým úsporným provozem a výdrží.
Válců: 4
Objem: 2,5 litrů
Výkon: 45 koní při 3000 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 95 km/h
Výroba: 1936-1940
Produkce: 1967 kusů
1935: Mercedes-Benz 500 K Special Roadster

Při představení na pařížském salonu v roce 1934 se stal otevřený model 500 K Special Roadster hlavní hvězdou. Mistrovské dílo bylo určeno pro tu nejvyšší vrstvu a okouzlilo svou elegancí a luxusem stejně jako vysokým výkonem.
Válců: 8
Objem: 5 litrů
Výkon: 100 koní při 3400 otáčkách za minutu, s kompresorem 160 koní
Maximální rychlost: 160 km/h
Výroba: 1934-1936
Produkce: 342 kusů
1931: Mercedes-Benz 170

Mercedes-Benz vzdoroval ekonomické krizi 30. let stavbou ultramoderních, ekonomicky dostupného modelu 170. Nezávislý podvozek na předních i zadních kolech mu zajistil stabilní a bezpečné jízdní vlastnosti a šestiválec rozjel vůz až na 90 km/h. Okamžitý úspěch přinutil Mercedes představit i další verze jako zásilkový vůz nebo kabriolet.
Válců: 6
Objem: 1,7 litrů
Výkon: 32 koní při 3200 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 90 km/h
Výroba: 1931-1936
1928: Mercedes-Benz SSK

Vskutku legendárním modelem s výrazným efektem na image Mercedes-Benz se stala třetí generace sportovního šestiválcového modelu S, verze SSK - super sportovní krátký vůz. Se svým krátkým rozvorem, výkonným motorem a lehkou konstrukcí byl perfektní pro závody do vrchu i jiné soutěžě.
Válců: 6
Objem: 7 litrů
Výkon: 170 koní při 3300 otáčkách za minutu, s kompresorem 225 koní
Maximální rychlost: 192 km/h
Výroba: 1928-1932
Produkce: 33 kusů
1926: Mercedes-Benz 8/38 hp

V roce 1926 se kvůli těžkým poválečným ekonomickým podmínkám rozhodli dva odvěcí konkurenci Daimler a Benz k fúzi. Historie značky Mercedes-Benz začala modely 8/38 hp a 12/55 hp představenými na Berlínském autosalonu. Atraktivní, luxusnější, moderní a úsporný model 8/38 hp se stal okamžitým hitem.
Válců: 6
Objem: 2 litry
Výkon: 38 koní při 3400 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 75 km/h
Výroba: 1926-1928
Produkce: 9105 kusů
1923: Mercedes 6/25 hp

V roce 1923 Daimler přišel s prvními automobily s turbokompresorem, 6/25 hp a 10/40 hp. Kompresor pro zvýšení tlaku byl předtím využit v leteckých motorech a přesto byl původní odezva trhu slabá, inovativní kompresorové čtyřválce si později našly cestu k zákazníkům a vývoj pokračoval většími motory.
Válců: 4
Objem: 1,1 litrů
Výkon: 25 koní při 2800 otáčkách za minutu, s kompresorem 38 při 3200
Maximální rychlost: 100 km/h
Výroba: 1921-1924
1902: Mercedes Simplex 40 hp

Nejstarším dodnes dochovaným Mercedes je model Simplex 40 hp z roku 1902, nástupce prvního Mercedesu, modelu 35 hp, z roku 1901. Návrh Wilhelma Maybacha znamenal konec klasickým kočárům, Simplex měl deší podvozek a nižší těšitě, lehký výkonný motor a řízení volantem. Název odkazoval na to, jak je ovládání jednoduché.
Válců: 4
Objem: 6,8 litrů
Výkon: až 40 koní při 1100 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 80 km/h
Výroba: 1902-1910
1894: Motorizovaný velocipéd Benz

V roce 1894 přišel Benz s prvním masově produkovaným autem historie, když svůj Velocipede zpřístupnil širším sociálním skupinám. Za prvních sedm let prodal na 1200 kusů. Lehký vůz s 1,5 koňovým motorem vážil jen 280 kg a jedná se tak o dá se říci první kompaktní vůz na světě.
Válců: 1
Objem: 1 litr
Výkon: 1,5 koní při 450 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 20 km/h
1889: Motorizovaný čtyřkolák Daimler

V roce 1889 na Světové výstavě v Paříži Daimler a Maybach představili motorizovaný kvadracykl. Ten byl postaven na trubkovém rámu a přinesl dvojválcový motor, čtyřrychlostí převodovku a řízení dvěma předními koly, tedy návrhy, které se staly v automobilech základem.
Válců: 2
Objem: 0,5 litru
Výkon: 1,5 koní při 700 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 18 km/h
1886: Benz Patent Motorwagen

Náhrada za koně. Tento slogan Carl Benz používal při inzerci svého Patent-Motorwagenu, prvního motorem poháněného vozidla na světě. Patent z 29. ledna 1886 se považuje za rodný list automobilu. Benz Patent Motorwagen je poháněn jednoválcovým benzínovým motorem a jedná se o tříkolový velocipéd s klikou řiditelným kolem vepředu. Slávy se dočkal hlavně po absolvování dlouhé cesty mezi Mannheimem a Pforzheimem Berthou Benzovou.
Válců: 1
Objem: 1 litr
Výkon: 0,75 koní při 400 otáčkách za minutu
Maximální rychlost: 16 km/h