Historie
1926: Sjednocení Daimler-Benz a vznik značky Mercedes-Benz

První světová válka zasáhla ekonomiku a inflace ztížila prodej aut. Přežít mohly jen největší, stabilní značky. A partnerství nebo fúzi potřebovali i odvěcí konkurenti Daimler-Motoren-Gesellschaft a Benz & Cie. Proto se rozhodli v roce 1924 pro založení společného podniku. A protože prodávali své vozy pod značkami Mercedes a Benz, v roce 1926 byla založena akciová společnost Daimler-Benz a na berlínském autosalonu prezentován první vůz Mercedes-Benz 8/38 hp, který zároveň nesl třícípou hvězdu na své přídi. A tyto jméno a symbol používají dodnes.
1909: Vznik třícípé hvězdy

Daimlerova společnost vlastnila značku Mercedes, chyběl jim ale poznávací znak. Synové Dailmera Paul a Adolf si vzpomenuli, že jejich otec v minulosti používal symbol hvězdy. V roce 1909 rozhodlo představenstvo o zaregistrování tří- a čtyřcípé hvězdy jako ochranné známky. Třícípá varianta byla nakonec použita a od následujícího roku zdobila všechny Mercedesy.
1901: Mercedes 35 hp, první slavného jména

Když automobilový nadšenec Emil Jellinek uviděl inzerát na automobil Daimler Phoenix, rozhodl se jej koupit. Jako úspěšný podnikatel se rozhodl zkusit Daimlerova auta prodávat. Jeho dealerstvím se dařilo, ale s automobily stále nebyl spokojený - byl to známý rýpal, jeho nápady a připomínky ale Maybach a Daimler neignorovali. A když jim v roce 1900 nabídl vysokou sumu na vybudování speciálního závodního vozu pojmenovaném po své dveři Mercedes, dali se do práce. Výsledkem byl vůz Mercedes 35 hp považovaný za první moderní automobil. Poprvé se veřejnosti představil na závodě v Nice a po obrovském úspěchu se v Daimleru rozhodli používat značku Mercedes pro celou produkci.
1896: První Daimlerův náklaďák

V roce 1896 Daimler vyrobil první nákladní vůz poháněný motorem. Dvojválcová jednotka s označením Phoenix dodával 4 koně výkonu a náklaďák s ním uvezl 1,5 tuny. Nejvíce objednávek přicházelo z Anglie, později, před světovou válkou, kvůli objednávkám armády vzrostla produkce i pro domácí německé území.
1895: Benzův motorizovaný dostavník

V roce 1894 Carl Benz přišel s prvním motorizovaným dostavníkem, kočárem poháněným spalovacím motorem, předchůdcem autobusu. Ten začal jezdit na trase Siegen-Netphen-Deuz a už o deset let později už Benz nabízel široký výběr různých verzí, které jezdily na mnoha trasách.
1888: Bertha Benz

Bertha se stala paní Benzovou v roce 1872 a byla pro něj velkou oporou a jedním z faktorů jeho úspěchu. Aby demonstrovala použitelnost motorových vozidel, i se svými náctiletými syny se vydala na 100km cestu mezi Mannheimemm a Pforzheimem za svou matkou. Řídila třetí generaci Benz Patent-Motorwagenu. Stala se tak prvním člověkem, který podnikl takovou dlouhou cestu. Pro kritiky vozidel poháněných spalovacími motory to byla těžká rána a pro Benze skvělá reklama.
1886: První automobil Benz Patent Motorwagen

Finanční jistota z výroby motorů zajistila Carlu Benzovi základ pro splnění si své vize o motorem poháněném voze. Stejně jako Daimler a Maybach hledal způsob, jak miniaturizovat a zrychlit motory. Zaměřil se na efektivní spalování a ovládání ventilů. Ačkoliv Benzův motor dosahoval jen 400 otáček za minutu oproti šesti stům Děděčkových hodin Daimlera a Maybacha, stačilo to pro vývoj prvního "vozu bez koní". Nerozhodl se pro zástavbu motoru do existujícího vozu, nýbrž o vývoj nové konstrukce. Rozhodl se pro tříkolový návrh a 29. ledna 1886 podal žádost o patent na "vozidlo poháněné spalovacím motorem". Tak vznikl Benz Patent-Motorwagen, první automobil historie.
1885: Daimlerova první motorka

Na základě návrhu Dědečkových hodin Daimler a Maybach postavili ještě menší motor, který jako první vyzkoušeli v dopravním prostředku založeném na bicyklu. Motor byl zastavěn v dřevěném rámu a Daimler Reitwagen se tak stal prvním motocyklem historie.
1884: Dědečkovy hodiny

V dílně v Cannstattu Daimler s Maybachem pracovali na vývoji vysoce výkonného motoru, který by dokázal pohánět vůz. Do té doby nebylo možné těžké motory takto aplikovat. Dva inženýři tak hledali řešení, jak zminiaturizovat tehdejší motory. To se jim povedlo s "Děděčkovými hodinami", motorem, který díky svému vzhledu dostal tuto přezdívku. Jednoválcový vertikální motor byl ideální do zástavby do vozů.
1883: založení Benzovy společnosti

Společnost Benz & Cie. Rheinische Gasmotoren-Fabrik Mannheim byla založena v roce 1883 Carlem Benzem a okamžitě se na trhu etablovala. S příchodem nových investorů v roce 1890 se stala druhou největší výrobnou motorů v Německu. Ekonomického průlomu se jim podařilo s Velocipedem, prvním sériově vyráběným autem. Na konci 19. století už v Benz & Cie. pracovalo přes čtyři sta zaměstnanců, kteří vyrobili šest set aut ročně.
1882: Vývoj Daimlerových motorů

Po odchodu z továrny Deutz v roce 1882 koupil Gottlieb Daimerl vilu v Cannstattu, kde ve skleníku vybudoval dílnu, kde s Willhelmem Maybachem pokračoval s vývojem. Jejich vizí bylo zaměřit se na benzín jako palivo pro motor do jakéhokoliv dopravního prostředku. V roce 1885 přišli s prvním motorem, přezdívaným "Děděčkovy hodiny", který měl jediný válec, vzduchové chlazení, 600 otáček za minutu, karburátor, setrvačník a zapalování, které umožňovalo spalování benzínu.
1846: Wilhelm Maybach

Wilhelm Maybach se narodil v Heilbronnu 9. února 1846 do rodiny truhláře. V pouhých deseti se z něj stal sirotek a byl adoptován. Jako náctiletý potkal Gottlieba Daimler v továrně. Spolu poté pracovali i v továrně na motory Deutz. V roce 1882 Maybach pomáhal vyvíjet lehký a rychlý spalovací motor a o osm let později pracoval v nově založeném Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), který však po roce opustil kvůli nesouhlasu s akcionáři, a s Daimlerem a malým týmem tajně pokračovali na vývoji motorů. Přišli s několika důmyslnými koncepty a s novým vedením DMG se do firmy vrátili. A Maybach navrhnul motory pro vzducholodě Zeppelin, vlastní luxusní automobily Maybach i pro první Mercedes 35 hp.
1844: Carl Benz

Carl Benz se narodil v Karlsruhe 25. listopadu 1844. Krátce po narození mu umřel otec, ale i přes skromné poměry se matce podařilo syna umístit do gymnázia a později na školu strojního inženýrství. Jako vystudovanému inženýrovi se Benzovi dařilo a vypracoval se až na mistra v továrně. V roce 1871 založili první vlastní firmu v Mannheimu a začal pracovat na benzínem poháněném dvoudobém motoru. V roce 1883 založil Benz & Cie. Rheinische Gasmotoren-Fabrik Mannheim a později Carl Benz Söhne, aby zhmotnil svou vizi vozu bez koní, vozu poháněného motorem. Jeho sen o automobilové revoluci se stal realitou na sklonku jeho života.
1834: Gottlieb Daimler

Gottlieb Daimler se narodil 17. března 1834 v německém Schorndorfu. Po vyučení se zbrojířem a práci ve Francii studoval na polytechnické skole ve Stuttgartu. Od roku 1862 pracoval jako projektant v Geislingenu a poté jako inspektor v továrně na nástroje v Reutlingenu, kde potkal Wilhelma Maybacha. Jako technický ředitel v továrně na motory Deutz se seznámil s čtyřdobou technologií. Po neshodách s nadřízenými továrnu opustil a od roku 1984 ve svém vlastní dílně s Maybachem vyvinuli vlastní motor s vnitřním spalováním, dnes znám jako "Dědečkovy hodinky". V roce 1890 je založena společnost "Daimler-Motoren-Gesellshaft" a Daimlerovy motory se vyvážejí do celého světa. Gottlieb Daimler bohužel umřel v roce 1900 a nemohl už dále sledovat výkvět jeho značky. Jeho jméno ale žije dodnes.