Zemní plyn - nejen životní prostředí
těží z jeho používání

Technologie zemního plynu (NGT) používaná společností Mercedes-Benz je technologie BlueEFFICIENCY s mimořádně nízkými emisemi a vysokým úsporným potenciálem. Ve variantě bi-fuel můžete stiskem tlačítka přepínat z režimu zemního plynu na benzínový pohon - a naopak. Díky tomuto dvojímu přístupu je pohon vhodný jak pro jízdu ve městě, tak na venkově.
Monovalentní model Sprinter NGT je vhodný pro městské prostředí. Benzín nutný k nastartování motoru a jako nouzová zásoba je v palivové nádrži s omezeným objemem (< 15 l). Přepnutí je automatické a řidič ho nemůže ovlivnit. Monovalentní model Sprinter NGT již dnes vyhovuje té nejpřísnější evropské emisní normě - EEV (vylepšené ekologicky šetrné vozidlo).
Když dojde na náklady za palivo, obě varianty NGT jsou o velký krok před ostatními: CNG (stlačený zemní plyn) je například v Německu přibližně o 25 % levnější než stejné množství paliva pro vznětové motory (v dubnu 2010). Některé evropské země kromě toho zavedly daňové úlevy, stimuly a další výhody, jako třeba nižší pojistné.

1. Additional gas reservoir (optional extra)
2. Gas reservoir (standard specification)
3. Fuel tank
4. Filling connection for natural gas
5. Filling connection for petrol
6. Pressure regulator
7. Injection nozzles for fuel
8. Injection nozzles for natural gas
9. Combustion engine

Sprinter NGT
  • Bivalentní nebo monovalentní pohon na zemní plyn
  • Až o 20 % méně emisí CO2 než u zážehového motoru
  • Prakticky žádné emisní částice
  • Možnost výrazného snížení spotřeby a nákladů
  • Dlouhé dojezdy až 470 km v ekologickém provozu na zemní plyn a až 1200 km v bivalentním režimu (v závislosti na počtu a velikosti plynových nádrží).
  • Žádné omezení nosnosti díky plynovým nádržím pod podlahou